Net zoals Rob verrast was dat hij gebeld werd, was ik ook verrast maar na een kleine aarzeling wel vereerd. Tenslotte krijg je niet vaak de kans om je verhaal te doen.
Zeker niet in deze tijd want waar wij, als commerciële (helaas allemaal) mannen, gewend zijn om veel onderweg te zijn en veel mensen te ontmoeten zat dat er de afgelopen 10 weken niet tot nauwelijks in. Ook het elke twee weken bijpraten en ‘ideeën’ op doen tijdens thuiswedstrijden rondom het veld, op de tribune, of in de businessclub en de kantine zat er niet in. Hoe onwerkelijk en ongemakkelijk ook. Ongemakkelijk zeker, alhoewel ziek zijn pas echt ongemakkelijk zou zijn! Want precies nu, waar wij na een aantal jaren voorzichtig polsen, nu echt openlijk op zoek moeten naar nieuwe hoofdsponsor! Het was al niet gemakkelijk, dus laat staan in deze tijd, maar wij moeten het toch doen. Dus zoals Rob al schreef, een mooie gelegenheid om “onszelf” (de lege plekken op het tenue waaronder de borst en het broekje) te verkopen.
Als je niet al niet trots op je bedrijf bent, zoals onze vorige hoofdsponsor Kales, dan wordt je dat zeker als je al die mannen van het eerste en tweede elftal ziet spelen met jouw naam en/of logo op ons roodgele tenue. En door onze clubkleuren van onze geweldige vereniging valt ons tenue wel op. Zeker in de samenvattingen van de regionale zenders zoals Omroep West, Omroep BO! Of op foto’s in de regionale kranten zoals De Teylinger, Het Teylinger Nieuwsblad en Het Leidsch Dagblad. Maar ook op de vele social media kanalen waar Ter Leede is vertegenwoordigd of is te zien. Een geweldige vereniging!? Jazeker, want welke club kan nu vertellen dat ze zowel met de mannen, als de vrouwen en ook nog de jeugd op hoog niveau spelen en regelmatig succesvol zijn. En succesjes of zelfs successen moet je vieren. Dus gezelligheid en sportieve ambities voeren bij ons de boventoon.
En waar Kales het met zijn bedrijf niet hoefde te doen voor de naamsbekendheid, kunnen wij ons niet voorstellen dat er zelfs in dit digitale tijdperk geen bedrijven zijn dit het daar wel voor kunnen doen. Iets anders doen dan de rest valt meestal toch op. Het is toch schitterend om met een laagdrempelige sport, bij één van de Bollenstreek clubs, het land in te trekken en toch de lokale en regionale economie te ondersteunen. Want het geld geven wij het liefst uit aan voetballers uit onze jeugd en anders vanuit onze regio. Tenslotte willen wij ook van elke situatie een win-win situatie maken. Niet alleen met onze mannen maar ook met onze jeugd, vrouwen, leden en vrijwilligers. En zelfs met onze buren die op zondag op het hoofdveld spelen. Dus niet alleen op zaterdag een hoop bezoekers voor onze reclameborden maar ook nog eens op zondag. Welke club in onze regio kan dat nog meer zeggen?
Wat ons betreft zijn er dus genoeg mogelijkheden en kansen om er het komende seizoen maar hopelijk zelfs de komende drie jaren in het kader van duurzaamheid wat moois van te maken! Ik of wij horen graag of er nog trotse ondernemers zijn? Die met ons de uitdaging willen aan gaan!
Tot slot wil ik de pen overdragen aan Jan van Harskamp, ook bij uitwedstrijden een trouwe supporter, een stille kracht achter de schermen en iemand die als geen ander weet wat Corona inhoudt!