Komende zaterdag start de Vrouwenselectie met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Er zullen komend seizoen 12 nieuwe gezichten gaan spelen in de gaan spelen.
Wij zijn bijzonder verheugd dat Bo Vonk terugkeert naar Ter Leede. 8 jaar geleden maakte Bo de overstap naar ADO Den Haag en werkte zij zich op tot een van de sterkhouders van de geel groene brigade in de eredivisie. Met haar ervaring en energie zal zij zeker een grote bijdrage gaan leveren binnen de selectie.
In haar kielzog maakt ook Joelle de Bondt de overstap naar de Roodemolen. Ook Joelle brengt veel ervaring mee. Voor haar avontuur bij ADO Den Haag maakte zij vele jaren deel uit van de succesformatie van DTS 33 EDE.
Door het vertrek van twee keepsters hebben wij ook hier bijzonder goede vervangers weten aan te trekken. Van Standard Luik (België) komt Lot Hemminga. Voor Lot is het ook een terugkeer bij Ter Leede en van Sparta Rotterdam zal Kim Vink haar entree maken.
Van FC Rijnvogels komen een vijftal talentvolle speelsters over. Zij hebben bij onze regiogenoot de nodige ervaring opgedaan en zullen op de Roodemolen een stapje hoger gaan acteren. Zij zijn een zeer welkome versterking van onze selectie. Het zijn Lotte Bovy, Gaby Molenaar, Lisanne Wallaard, Sanne Witteman en Eline Kea.
Vanuit Barendrecht zal Rebecca van Esch de overstap naar Ter Leede maken. Deze veelzijdige speelster heeft de afgelopen jaren de nodige ervaring opgedaan op alle niveaus. Zij zal zeker haar steentje gaan bijdragen in onze vrouwenselectie.
Isa Veerman speelde vorig seizoen bij JO16 van FC Oegstgeest op divisie niveau. Bij Ter Leede wil ze haar mogelijkheden verder uitbouwen en verbeteren en zich voorbereiden op een volgende stap.
Zenna van Delft verlaat Sparta Rotterdam om zich bij rood/geel verder te ontwikkelen. Zij is op meerdere posities inzetbaar en zal zeker haar inbreng hebben binnen de selectie.
Na een periode in Amerika waar zij actief was in het college voetbal keert Daan Louwerse terug naar Nederland waar zij komend seizoen de kleuren van Ter Leede zal gaan dragen.
Wij willen alle nieuwe speelsters van harte welkom heten bij onze club en hopen dat zij komend seizoen veel plezier zullen gaan beleven.
Na de vakantie periode zullen wij alle nieuwe speelsters nog persoonlijk gaan voorstellen via de Ter Leede site.
Na een, voor alle drie de elftallen, prima seizoen waar de gehele staf een grote bijdrage aan geleverd hebben zijn er ook mutaties binnen deze staf.
Assistent trainer bij Vrouwen 1 Wietse Jelles gaat zijn ambities waarmaken als assistent trainer bij de vrouwen van FC Utrecht. Wietse was afgelopen seizoen heel nadrukkelijk aanwezig in zijn rol en heeft hierdoor gezorgd voor goede resultaten en een prima sfeer binnen de groep van Vrouwen 1. Dank hiervoor.
Ook beide trainers van Vrouwen 2, Job de Ridder en Casper van Iterson gaan op andere fronten aan de slag als trainer. Als trainers van het tweede elftal is het niet altijd makkelijk met de gewenste samenstelling aan het werk te kunnen gaan maar door hun enthousiasme is er een zeer goed resultaat neergezet en blijft Vrouwen 2 actief in de Hoofdklasse.
Door het wegvallen van het derde selectie team zal trainer Stephan van der Vlist volgend seizoen actief zijn op andere activiteiten. De komende weken zal hieraan verdere invulling aan gegeven worden.
Wij zijn er in geslaagd om de technische staf voor volgend seizoen weer te completeren.
Hassan Azoum blijft hoofdtrainer en in de rol verantwoordelijk voor de voetbaltechnische zaken binnen de trainersstaf en op het veld. Als assistent bij Vrouwen 1 zal Peter van der Meer gaan fungeren. Peter is een zeer gedreven beginnend trainer, afkomstig van Floreant. De trainersstaf van Vrouwen 2 uit een zeer ervaren trainster en een beginnend assistent. Janet Griffioen is al vele jaren actief binnen het vrouwenvoetbal op hoog niveau. Deze ervaring zal ze gaan gebruiken om gedurende het seizoen ons jonge 2e elftal jonge op te bouwen. Ze zal worden geassisteerd door Rick Sloos. Rick was al actief bij Ter Leede als trainer van onze MO20 groep.
De overige stafleden blijven ongewijzigd. Mo El Amraoui blijft onze keepsters trainen, terwijl Arry Willemsen als Mental Coach blijft zorgen voor de mentale kracht binnen de groep. Tot slot, maar zeker niet onbelangrijk zal Fred van Stek weer de fysieke blessures en pijntjes onder handen gaan nemen en blijft Aki Yoneda als assistent VR1 en spitsentrainer voor de hele selectie actief.
De kruitdampen van de overschrijvingsperiode zijn opgetrokken. In drie afleveringen zullen wij de wijzigingen binnen de vrouwenselectie bekend gaan maken. Eerst aandacht voor de vertrekkers gevolgd door de wijzigingen binnen de staf en tenslotte de nieuwe speelsters die volgend seizoen deel zullen gaan uitmaken van de selectie van rood/geel.
De afgelopen twee seizoenen bestond de selectie uit drie elftallen. Door diverse omstandigheden hebben we ervoor gekozen dit jaar zonder derde selectie elftal te spelen Het past nog wel in onze filosofie om de selectie uit te breiden en we onderzoeken of we dit voor de toekomst een vervolg willengeven.
Graag besteden wij aandacht aan een aantal vertrekkers. Twee speelsters zullen een overstap gaan maken naar een Betaald Voetbal Organisatie. Onze keepster Naomi Linssen zal, na een zeer sterk seizoen, het doel van Go Ahead Eagles gaan verdedigen. Annebel Schoonderwoerd maakt een overstap naar Hera United. Beide meiden hebben dit, na een zeer sterk seizoen, dubbel en dwars verdiend. Wij wensen ze veel succes bij deze volgende stap.
Malu Postel (na 9 seizoenen), Isabel van Ommen, Romy Dalebout (na 6 seizoenen) en Maartje Looyen doen een stapje terug en gaan bij Ter Leede recreatief spelen. Meiden heel veel dank voor de afgelopen seizoenen en veel plezier de komende seizoenen,
Kaylee Ruitenbeek stopt maar zal wel blijven deelnemen aan de training en is in noodgevallen beschikbaar. Kirsten Boogerman en Simona Pruzinska zullen stoppen omdat hun werk niet langer te combineren is met voetbal op dit niveau.
Mede door al deze mutaties lagen er veel uitdagingen voor onze scoutingscommissie. Zoals het er nu naar uitziet zijn zij er prima in geslaagd om voor volgend seizoen een zowel kwalitatief en kwantitatief een selectie samen te stellen. Nieuws daarover volgt.
Ter Leede Vrouwen 1 speelt zaterdag eerste wedstrijd tegen Jong AZ Vrouwen
Aanstaande zaterdag speelt Ter Leede Vrouwen 1 haar eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Op Sportpark De Roodemolen neemt de ploeg het op tegen Jong AZ Vrouwen.
De wedstrijd begint om 14.00 uur en is een mooie eerste gelegenheid om het nieuwe team in actie te zien. Na de eerste trainingsweken krijgt de selectie de kans om wedstrijdritme op te doen, automatismen te vinden en de eerste stappen te zetten richting het nieuwe seizoen.
Voor Ter Leede is dit duel niet alleen een sportieve start, maar ook een mooi moment om kennis te maken met de vernieuwde groep speelsters en staf. Met nieuwe energie, frisse gezichten en vertrouwde rood gele strijdlust kijkt Vrouwen 1 uit naar een mooi seizoen.
Iedereen is van harte welkom om de ploeg zaterdag te komen aanmoedigen.
Ter Leede Vrouwen 1 tegen Jong AZ Vrouwen
Zaterdag
Aanvang 14.00 uur
Sportpark De Roodemolen, Ter Leede
Wat vooraf al voelde als een wedstrijd van formaat, groeide zaterdag op de Roodemolen uit tot een middag om van te genieten. In de absolute topper tegen medekoploper Saestum liet Ter Leede VR1 zien waarom deze ploeg dit seizoen terecht bovenin meedraait. Met verzorgd, energiek en overtuigend voetbal werd de concurrent met een duidelijke 4-0 overwinning verslagen.
Het duel had alles in zich: spanning vooraf, veel publiek langs de lijn en twee ploegen die wisten wat er op het spel stond. Maar vanaf het eerste fluitsignaal was zichtbaar dat Ter Leede er klaar voor was. De ploeg speelde met overtuiging, intensiteit en focus en gaf Saestum geen moment het gevoel dat er iets te halen viel in Sassenheim.
Een genot om naar te kijken
Ter Leede speelde niet alleen sterk, maar ook met lef en beleving. Er zat energie in elke lijn, er werd vol overtuiging druk gezet en aan de bal straalde de ploeg rust en vertrouwen uit. Het was zo’n wedstrijd waarin alles samenkwam: strijd, kwaliteit, teamgeest en het besef dat dit een moment was waarop je als ploeg moest staan.
Voor de supporters langs de kant was het dan ook echt een genot om naar te kijken. Ter Leede dicteerde het spel, won de duels en straalde vanaf minuut één uit dat er maar één ploeg aanspraak maakte op de overwinning.
Sterk in alle facetten
De openingstreffer gaf het team zichtbaar nog meer vertrouwen, waarna Ter Leede bleef doordrukken. Ook na rust hield de ploeg het niveau hoog en bleef het de tegenstander onder druk zetten. De 4-0 eindstand was niet alleen indrukwekkend, maar ook meer dan verdiend.
Wat deze overwinning extra sterk maakt, is dat het niet alleen om de uitslag ging, maar vooral om de manier waarop deze tot stand kwam. Tegen een directe concurrent stond er een ploeg die zowel mentaal als voetballend volledig in balans was. Ter Leede was scherper, feller, beter georganiseerd en bovenal effectiever.
Grote stap, maar nog niet klaar
Met deze overtuigende zege neemt Ter Leede niet alleen de koppositie steviger in handen, maar geeft het ook een krachtig signaal af in de titelstrijd. Tegelijkertijd zal iedereen binnen de ploeg weten dat er nog belangrijke wedstrijden volgen en dat de weg naar het einddoel nog niet is voltooid.
Maar dat deze overwinning vertrouwen geeft, is duidelijk. De ontwikkeling die de selectie het afgelopen jaar heeft doorgemaakt, werd zaterdag op indrukwekkende wijze zichtbaar. Dit was een ploeg die als collectief speelde, voor elkaar werkte en op alle fronten liet zien klaar te zijn voor de beslissende fase van het seizoen.
Op naar de volgende
In het jubileumjaar van 50 jaar Ter Leede Vrouwen zou een prijs natuurlijk extra bijzonder zijn. Zover is het nog niet, maar met een optreden als dat van zaterdag mogen speelsters, staf en supporters met recht trots zijn.
Ter Leede VR1 won verdiend, overtuigend en met voetbal waar je als liefhebber van geniet. Op naar de volgende wedstrijd, met dezelfde energie, dezelfde overtuiging en dezelfde honger.
⸻
Genoten van deze topper? Steun dan ook sponsor PWA en stem op de publieksprijs via deze link
Een bijzonder diner ter ere van 50 jaar Ter Leede Vrouwen.
Op vrijdag 13 maart 2026 vieren we 50 jaar Ter Leede Vrouwen met een bijzondere avond aan tafel. De jubileumcommissie organiseert samen met de huidige vrouwenselectie een exclusief jubileumdiner in onze eigen kantine. Net als vorig jaar toveren we de kantine om tot een sfeervol pop-up-restaurant, intiem, warm en helemaal in jubileumsfeer.
Ontvangst vanaf 18.00 uur
Einde rond 23.00 uur
Chef-kok Ivo Schoonderwoerd
Ook dit jaar staat chef-kok Ivo Schoonderwoerd aan het roer van de keuken. Ivo is vader van Annebel, werkt bij GGZ Rivierduinen en begeleidt cliënten in hun herstelproces via kooklessen. Daarnaast heeft hij als chef-kok gewerkt in diverse restaurants en helpt hij in het weekend regelmatig bij Eigenwijs.
Samen met enkele cliënten en de vrouwenselectie verzorgt hij een heerlijk meergangendiner. Verwacht smaakvolle gerechten, live muziek, mooie gesprekken en vooral veel herkenning en gezelligheid.
Menu
Amuse
Voorgerecht
Hoofdgerecht
Nagerecht
Reserveer op tijd, want VOL = VOL
Het aantal plaatsen is beperkt. Wil je erbij zijn? Reserveer dan snel je plek via deze link
Tweede jubileumactiviteit 50 jaar Ter Leede vrouwen | een avond met een goud randje
Vrijdagavond 23 januari jl. stond de Ter Leede-kantine volledig in het teken van de tweede jubileumactiviteit in verband met het 50-jarig bestaan van de vrouwenafdeling. Voor deze bijzondere gelegenheid was de ruimte sfeervol en professioneel aangekleed voor het bezoek van niemand minder dan Sarina Wiegman, onder leiding van host Leonne Stentler. De tweede jubileumactiviteit bleek er één om in te lijsten.
In een open en inspirerende Q&A vorm nam Sarina Wiegman de ruim 250 aanwezigen mee langs haar rijke voetbalcarrière. Van haar roots bij Ter Leede tot haar successen als bondscoach van de nationale vrouwenteams van Nederland en Engeland. Het publiek hing aan haar lippen. Het was muisstil tijdens het inspirerende gesprek tussen deze twee powervrouwen. Na afloop nam Sarina uitgebreid de tijd om met bezoekers op de foto te gaan en handtekeningen uit te delen. Een prachtige afsluiting van een avond die perfect past bij het 50 jarig jubileum: trots, inspiratie en verbinding.
Bekijk via deze link de uitgebreide fotoreportage, met dank aan Rowey van Steijn:
Succesvolle aftrap jubileumseizoen Ter Leede Vrouwen
Geslaagde Meet & Greet en 5–1 jubileumzege op Sparta Rotterdam
De aftrap van het 50-jarig jubileumjaar van Ter Leede Vrouwen had bijna niet mooier kunnen zijn. Afgelopen weekend kwamen verleden, heden en toekomst samen tijdens een zeer geslaagde Jubileum Meet & Greet, gevolgd door een overtuigende jubileumwedstrijd van Vrouwen 1.
Meet & Greet met het 1e vrouwenelftal uit 1976
Tijdens en na de wedstrijd vond de Jubileum Meet & Greet plaats, waar oud-teamgenoten van het allereerste vrouwenteam uit 1976 elkaar na jaren weer ontmoetten. In een warme en feestelijke setting werd herinneringen opgehaald, gelachen en samen geproost op het jubileumseizoen dat nog maar net begonnen is.
Bekijk hier een uitgebreide fotoreportage met dank aan Tina Linssen
Jubileumwedstrijd bekroond met ruime overwinning
De feestelijke avond kreeg een sportief vervolg op het veld. In de jubileumwedstrijd tegen Sparta Rotterdam liet Ter Leede Vrouwen zien dat het jubileumjaar ook sportief veelbelovend is.
Vrouwen 1 speelde een sterke wedstrijd en boekte een overtuigende 5–1 overwinning. Met strijd, energie en steun van het elftal uit 1976 werd het een avond die perfect paste bij deze bijzondere mijlpaal.
Bekijk hier een uitgebreide fotoreportage met dank aan Tina Linssen
De toon voor 2026 is gezet
Met een geslaagde Meet & Greet én een klinkende jubileumzege kan worden geconcludeerd dat de toon voor 2026 is gezet. Dit was pas het begin van een jubileumseizoen vol activiteiten, ontmoetingen en mooie momenten waarin 50 jaar Ter Leede Vrouwen samen wordt gevierd. Vrijdag 23 januari komt Sarina Wiegman op bezoek, die verteld over haar tijd bij Ter Leede en haar ervaringen van nu. Naast deze activiteiten staat er nog genoeg te gebeuren dit seizoen. Lees hier meer over de volgende activiteiten en hopelijk zien we jou bij één van onze activiteiten!
In 2026 bestaat de vrouwentak van Ter Leede maar liefst 50 jaar. Een bijzondere mijlpaal waar we het hele jaar bij stil zullen staan, en die we aftrappen op vrijdagavond 16 januari 2026 met een wedstrijd van Ter Leede Vrouwen 1 tegen Sparta om 19.30 uur waar iedereen van harte welkom is op de club en in de kantine.
Tijdens een feestelijke Jubileum Meet & Greet voor genodigden in de Businessruimte zal heden, verleden en toekomst van het vrouwenvoetbal bij Ter Leede samenkomen.
Deze avond ontvangen we ook de pioniers van het eerste uur: het elftal dat in 1976 begon met vrouwenvoetbal bij Ter Leede. Zij worden deze avond extra in het zonnetje gezet en daarnaast presenteren we met trots het officiële jubileumshirt.
👉 Samen 50 jaar Ter Leede Vrouwen – en dit is nog maar het begin.
Bijgewerkt op 10 januari 2026 (gepubliceerd 21 December 2025)
50 jaar Ter Leede Vrouwen | Jubileumavond met Sarina Wiegman
Gehost door Leonne Stentler.
Dit seizoen is een bijzonder seizoen voor onze club: de vrouwenafdeling van Ter Leede bestaat 50 jaar! Een prachtige mijlpaal die we niet ongemerkt voorbij laten gaan. Samen met de hele club staan we stil bij dit jubileum met een reeks mooie activiteiten, en één daarvan wil je écht niet missen.
Op vrijdag 23 januari verwelkomen we niemand minder dan Sarina Wiegman op de Roodemolen. Tijdens deze speciale jubileumavond deelt zij haar ervaringen en inzichten als speelster én als trainer, en blikt zij terug op haar tijd bij Ter Leede. Een unieke kans om te luisteren naar één van de meest inspirerende figuren uit het (inter)nationale voetbal.
Leonne Stentler is voormalig international, voetbalanalist en een bekend gezicht in de Nederlandse voetbalwereld. Met haar scherpe blik, ervaring op topniveau en betrokkenheid bij het vrouwenvoetbal is zij deze avond de perfecte host. Zij leidt het gesprek met Sarina Wiegman tijdens het jubileum van Ter Leede en zorgt voor verdieping, inspiratie en een mooie verbinding tussen verleden, heden en toekomst.
Praktische informatie
Datum: 23 januari
Locatie: Clubhuis Ter Leede
Inloop: 19:15 uur
Start programma: 20:00 uur
Einde: circa 21:00 uur
Na afloop: gezellig napraten in het clubhuis
Wat een fantastische belangstelling is er voor deze jubileumavond met meer dan 200 aanmeldingen tot op heden. Dat belooft een bijzondere en inspirerende avond te worden!
Goed nieuws: er is nog een beperkt aantal plekken beschikbaar. Heb jij je nog niet aangemeld maar wil je deze unieke jubileumavond van Ter Leede niet missen? Dan is dit je moment!
👉 Meld je snel aan, want vol = écht vol. We kijken ernaar uit om dit jubileum samen met jullie te vieren! ⚽️✨
👉 Aanmelden kan via:https://tinyurl.com/tl-avond-sarina Via dit formulier kun je ook alvast een vraag insturen voor Sarina, die mogelijk tijdens de avond aan bod komt.
We hopen veel leden deze bijzondere jubileumavond te mogen verwelkomen op de Roodemolen! (De uitnodiging is als pdf bij dit nieuwsbericht toegevoegd.)
Met sportieve groet, Namens de jubileumcommissie Ter Leede 💛⚽️