teamblog

Ter Leede D1 – RKAVV D1 3-2(3-2)

Ter Leede D1 – RKAVV D1 3-2(3-2)

Ternauwernood.
Dit prachtige woord zou op deze zaterdag als een rode draad door de dag heen lopen. Allereerst al voor mij persoonlijk. Ik had namelijk vanwege de vroege aanvangstijd besloten de inmiddels wereldberoemde ” Árend Kernkamp koffiemok” maar eens mee te nemen naar het voetbalveld. 07.15 uur, fietsie uit de schuur, ( uiteraard de elektrische ) ,mokkie in de krat en met het motortje vol aan op naar ter Leede. Timoschukie d’r tierend achteraan, what’s else? Maar bij het eerste de beste hobbeltje stuitert mijn ultramoderne Zwiterse Bodum Pi-design koffiemok, die ook nog eens van mijn vrouw is maar dit geheel terzijde, met een sierlijke boog de krat uit. Allerlei flitsen van weer een weekend huisarrest schieten door mijn hoofd, maar met een waanzinnige reactie waar zelfs onze Daimy “Daimster” Huttinga een applausje voor over zou hebben gehad weet ik dit rampscenario te voorkomen! En ik ben een beetje van de voortekenen, op dat moment dacht ik: dat worden weer 3 punten vandaag, die gaan we niet meer verliezen!

Het woord ternauwernood zou uiteindelijk ook op de wedstrijd slaan, en eerlijk gezegd had ik dat met een 3-0 ruststand niet meer verwacht. Met Jan , Noa en Lucas in de wissel is het begin van de wedstrijd aan beide kanten nerveus en rommelig. RKAVV is iets beter, en komt in die beginfase tot 1 behoorlijke kans die matig afgerond wordt. Het duurt eventjes voordat Ter Leede zich meldt bij de juiste goal, maar dan is het ook direct levensgevaarlijk. Wessel spuit na een schitterende actie van Rik op de keeper af, omspeelt ‘m, maar een oplettende RKAVV verdediger weet de bal hoekschop te werken. Met een heerlijk getrapte corner vindt Timo bij de tweede paal Corné, en die kopt de bal tegendraads geweldig binnen. 1-0 door onze Katwijkse Corné, de visetende Carlos Valderrama van de Roodemolen!!
En Ter Leede is los, overal op het veld worden in tegenstelling tot afgelopen Woensdag ( 4-1 verlies tegen Fc Lisse ) de duels gespeeld en gewonnen en zo ontstaat ook de tweede goal. Eerst is het Marijn die er vol op klapt en een RKAVV aanval op zeep helpt en 3 seconden later is het Corné die sterk voor zijn man kruipt en met een interceptie de bal bij Rik bezorgt. Die draait met één oogstrelende aanname direct bij z’n man weg en haalt dan vol uit. De bal vliegt over de keeper heen hoog in de touwen en onze boys staan op een dubbele voorsprong. Niet veel later een herhaling van zetten. Weer is het Corné die zijn tegenstander te snel af is en met het hoofd bezorgt hij de bal bij Rik. Die heeft allang weer gezien dat de keeper wat te ver voor zijn goal staat en schiet opnieuw fantastisch binnen. 3-0 !!
Een goal en 2 assists van Pronkie junior. Gelukkig blijft t’ie er een stuk relaxter onder dan de heer Pronk Senior, die inmiddels met zijn rug naar het veld en voor de RKAVV tribune staat te raaskallen : “Dat is mijn zoon, dat is mijn zoon!!” En Moeder Liesbeth? Die blijft de goedheid zelve. Naast het gebruikelijke bakkie koffie in de rust presteert ze het ook nog, geïnspireerd door het geweldige optreden van haar zoon, in 10 minuten tijd een heerlijke cake te bakken. Toppie Lies! Geen vuiltje aan de lucht zou je denken.

Maar dat is slechts schijn. In de 2e helft veranderd er het één en ander. Ter Leede brengt Noa en Jan voor de beide goed spelende Wiebe en Nino. Ook RKAVV schakelt over op plan B. 3 verse krachten komen in het veld en daar zitten er een paar bij van de buiten categorie. Dan wordt snel duidelijk dat dit potje nog niet gespeeld is. De 3 RKAVV invallers krikken het spelniveau van hun ploeg een paar niveaus omhoog en de rest sluit opvallend makkelijk aan. Ter Leede moet achteruit en probeert door keihard te werken aan te klampen. Na een kleine 10 minuten gaat het mis. Bij een diepe bal van RKAVV staan we niet goed en dat betekent 3-1. Op zich nog niet zo heel veel aan de hand maar er zit een hoop onrust in de ploeg. Onze boys en girls zijn niet meer in staat de bal lang in de ploeg te houden, om zo de verdediging wat te ontlasten. Verder dan wat kleine speldenprikjes ( kopballetje Timo ) komen we niet en we mogen niet mopperen als de overigens goed leidende scheidsrechter door laat spelen bij een duikeling in ons strafschopgebied. Vlak daarna volgt er een geweldige reflex van Daimy, die de bal nog net corner kan tikken. Sneu genoeg voor haar blijkt het uitstel van executie, want we krijgen de hoekschop niet uit ons strafschopgebied vandaan en zo is het 3-2!.
Dat wordt dus peentjes zweten.Het heerlijke plakje cake wat een kwartiertje geleden nog zo soepeltjes naar binnen gleed, heeft inmiddels evenals het spelbeeld een andere route gekozen en komt op verontrustende wijze weer omhoog. Maar onze boys geven niet op! Koen brengt Nino opnieuw in het veld voor de moegestreden Justin en Ter Leede richt zich weer een beetje op. Noa en Jan vallen prima in, Alex en Marijn geven geen krimp meer en op het middenveld bijten Nino, Robin en Timo zich vast in hun vaardige tegenstanders. En voorin kunnen we natuurlijk altijd teren op de bevliegingen van Wessel of Rik. Precies op het juiste moment komt t’ie er ook. Rik heeft in het strafschopgebied weer een wonderschone aanname en wordt dan onderuit gekegeld. Penalty!! Rik gaat zelf achter de bal staan, schiet de bal rechts van de keeper laag in, maar die heeft een prima reflex in huis. Wessel is er vervolgens als de kippen bij om de gekeerde bal binnen te schieten. Knap gedaan hoor Wes! Want die bal was nog niet zo heel makkelijk.
Ter Leede heeft weer een marge en we kunnen op de tribune weer even gaan verzitten. Wessel breekt nog maar eens een keer uit en lijkt de wedstrijd definitief te beslissen, maar het schot zeilt net diagonaal voor de goal langs. RKAVV is aan de andere kant doeltreffender. Een prachtig schot draait buiten bereik van Daimy de verre hoek in en zo is de marge weer 1. Maar Ter Leede overleeft de laatste minuten en boekt een bijzonder knappe overwinning op een sterke tegenstander. Inmiddels kunnen we spreken van een sensationele start van de competitie. 2 wedstrijden 6 punten met de wedstrijd tegen het onderaan bungelende Laakkwartier op de rol ziet er heel zonnig uit. Maar daar schuilt ook weer het gevaar, onderschatting ligt op de loer! Om een voorbeeld te geven; di Ajax speelde vanavond tegen het onderaan bungelende Twente en weet ternauwernood een punt binnen te hengelen. Snik…

Ik zie jullie volgende week!
Henk

Winst voor vrouwen 1, 2 én 3

Zaterdagmiddag was het dan zo ver: de eerste wedstrijd van Vr1 tegen SVO Fortuna’54 Vr1, de eerste wedstrijd onder leiding van Jerrol Elburg, onze nieuwe vrouwentrainer. De eerste vijf kwartier waren voor Ter Leede met twee doelpunten van ons van Romy Guyt en Livinia Poku. Gezien de veldverhouding te weinig, maar dat zal lopende de competitie wel productiever worden.

Zo’n kwartier voor het einde scoorde Fortuna tegen en werd het nog even moeilijk, maar de 2 – 1 werd vastgehouden en de eerste drie punten zijn binnen. Woman of the match werd Jill Wilmot, keihard gewerkt en een voorbeeld voor allen. Na afloop werd Jill in de bestuurskamer in het zonnetje gezet en ontving de Subway bon voor 2 gratis menu’s.

20150905-womanofthematch-IMG-20150905-WA0005

Vrouwen 2 was in goede vorm en won met 3 – 1 van Jong PEC Zwolle en Vr3 won voor de beker met 10 – 0 van Noordwijk.

Kortom: een uitstekende dag voor de Vrouwenafdeling.

Rob Gerrits

Vz Vrouwen vv Ter Leede

Volle winst voor Ter Leede F3

De eerste uitwedstrijd was bij de club uit Oegstgeest met het langste en rijkste verleden, de Ajax Sportman Combinatie (ASC). Op waarschijnlijk ook het oudste kunstgrasveld van Nederland was de F5 onze tegenstander. Een eerstejaars F-team die in hun eerste  wedstrijd flink op hun donder hadden gehad bij de koploper.  Het team had zich echter goed herpakt en vooral ASCer Lodewijk ging voorop in de strijd. Maar het kasteel van Teylingen met op de muren Lars en Ryan leek een onneembare vesting. Na enkele kleine kansjes voor Ter Leede een vlijmscherpe counter via spits Floris. Hij lanceerde rechterspits Daan die in de 10de minuut ons op een 0-1 voorsprong zette. In de laatste minuten van de eerste helft hield keeper Mats zijn team op onnavolgbare wijze overeind. Heel ASC stond al te juichen maar ook het laatste afstandsschot wist Mats voor de lijn te stoppen. Ruststand 0-1.

SONY DSC
In de tweede helft ging ASC op dezelfde voet verder. Maar nu was het tweede keeper Floris die met enkele fabuleuze snoekduiken zijn doel schoon hield. Dan in de 29ste minuut de mooiste aanval van TL over wel 3 schijven. Via middenvelders Sam en Jay werd Daan bereikt die in de kluts de ASC keeper Teun verschalkte, 0-2. 4 minuten later verraste Jay de keeper uit de draai en stonden we zowaar op een 0-3 voorsprong. Ondertussen werd onze moegestreden linksback Bram vervangen door de uitblinker van de eerste wedstrijd Jason. 3 minuten voor tijd wist ASC dan eindelijk te scoren uit de kluts na een corner, 1-3.  Dan een attent keepende Floris die de bal buiten het keepersgebied oppakte. Deze vrije trap spatte uiteen op de paal en na 2×25 minuten ipv de 20 minuten per helft zoals voorgeschreven door de KNVB was de eerste winst in een uitwedstrijd een feit. Eindstand 1-3.

De spelers van Ter Leede E2 hadden als wedstrijdpremie een “Snap and Crackle” voor het hele team, waar onze Man of the Match Floris al voor het douchen van zat te genieten. Met een maximaal aantal punten staan we na vandaag op een mooie tweede plek in de beker. Koploper Graaf Willem II wist dan wel 11x meer te scoren maar incasseerde ook het dubbel aantal tegendoelpunten.    

Een trotse coach en vader

 

Ter Leede E2- Quick Boys E2 9-2 (videoverslag)

In de regen en met harde wind werd op sportpark Roodemolen deze 2e wedstrijd van de bekercompetitie afwerkt.

Na een klinkende overwinning op Rijnsburgse Boys E2 van 0-18 werd ook deze wedstrijd ruim in het voordeel van de rood-gelen beslist.

Middels goals van Thomas, kandidaat E2- speler Milan, Rein (2), Levi (2), Alex (2) en een eigen goal van Quick Boys E2 werd de stand uiteindelijk 9-2.

Hierdoor staat Ter Leede op kop met 6 punten, 27 goals voor (!) en 2 goals tegen.

De verrichtingen van deze mannen zijn ook dit seizoen weer te volgen via: Videokanaal Ter Leede E2

Noordwijk D1 – Ter Leede D1 1-8 (0-4)

Noordwijk D1 – Ter Leede D1 1-8 (0-4)

5 september 2015, 10:30 uur Noordwijk aan Zee. Match Day. De eerste wedstrijd van de D1 in de Hoofdklasse. Er hing de afgelopen weken een groot vraagteken boven de D1. We waren er nog niet helemaal uit. Uit de afgelopen oefen- en bekerwedstrijden was gebleken: Allemaal goede spelers met specifieke kwaliteiten, maar nog wel kwetsbaar in sommige opzichten. Wisselende resultaten en ook nog wat instabiel spel zo af en toe. Goede momenten afgewisseld met kinderlijke foutjes, maar al met al met een voldoende uit de voorbereiding gekomen. Op training zagen we de afgelopen week al iets groeien wat leek op teamspirit en gedrevenheid. Maar de zaterdag is toch anders. Het is de apotheose van de week en het moment waar het uiteindelijk om draait. De opdracht van Koen was simpel. Er moest koste wat het kost van Noordwijk gewonnen worden. Op papier was dit een gelijkwaardige tegenstander, waar in mei nog tegen geoefend werd. Een 2-2 gelijkspel was toen het resultaat.

Vandaag begon Ter Leede messcherp aan de wedstrijd en na de eerste de beste aanval stond de 0-1 in de boeken. Rik controleerde bal op het middenveld en stuurde Wessel op avontuur. Achterlijntje werd gehaald en Lucas kwam, zoals dat heet, op het juiste moment van buiten naar binnen en rondde uiterst beheerst af. Een heerlijke goal en een heerlijke voorsprong. Daarna golfde het spel op en neer. Daimy moest knap redding brengen op een afstandsschot en we kregen 2 gevaarlijke corners te verwerken. De verdediging was zeer gefocust en liet zich niet verschalken. Aan de andere kant was het wel raak, toen Lucas een uittrap van de keeper in één tijd bij Rik kreeg, die op zijn beurt de keeper verschalkte en beheerst de 0-2 aantekende. Binnen 10 minuten een 0-2 voorsprong, dat hadden zelfs de grootste optimisten niet verwacht. Het werd nog veel mooier toen een aanval via Wessel en Rik tot corner werd verwerkt. Jan trapte deze met zijn gouden linker en schilderde de bal (zoals de Belgen zeggen) op de kruin van Timo, die de 0-3 binnen knikte. De wedstrijd was nog geen kwartiertje onderweg. Noordwijk was niet aangeslagen en ging direct op zoek naar een treffer. Er volgende een aantal gevaarlijke situaties, maar de verdediging bestaande uit Noa op rechts, Corné op links, Alex en Marijn centraal en natuurlijk Daimster in de goal verdedigden collectief als leeuwen. Noordwijk zette aan, kreeg 4 gevaarlijke corners en Daimy redde knap op een Noordwijks afstandsschot, maar dan is het erg fijn als je een aantal spelers in je ploeg hebt, die met individuele klasse de wedstrijd weer kunnen doen kantelen. Een afgeslagen corner werd gecontroleerd door Rik, die netjes wachtte op de sprintende Timo, die de bal heerlijk in de loop meekreeg. Wessel was intussen gestart en de slimme Timotelli had dat natuurlijk allang gezien en bediende Wessie op maat. Vervolgens liet de blonde Memphis de keeper kansloos en tekende de 0-4 aan. Dit was een countertje uit de hoogtijdagen van Dinamo Kiev onder coach Valeri Lobanovsky met sterspeler Oleg Blochin. Daimy had op slag van rust nog een cruciale redding nodig. Een tegentreffer voor rust kon Noordwijk echter weer moed geven.

De tweede helft werd Jan vervangen door Justin. De herstelplannen van Noordwijk konden al snel de ijskast in. Alex stuurde Rik de diepte in en heel beheerst lag de 0-5 in het netje. Daarna had Ter Leede de controle en was er eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht. Rik schoot uit een vrije trap de 0-6 binnen, waarna Noordwijk profiteerde van een kleine onoplettendheid in de verdediging. Wiebe en Nino, waren inmiddels de uitstekende spelende Robin en Corné komen aflossen en meteen daarna lag de 1-7 binnen. Nino veroverde de bal en via een leep passje van Lucas werd Timo in stelling gebracht. IbraTIMOvic liet de rood-witte keeper kansloos. Daarna snelde Wessel voor de zoveelste keer langs zijn tegenstander, die na veel duw- en trekwerk besloot om Wessel nu maar onderuit te schoffelen. Tot ieders verbazing liet de scheidsrechter doorspelen, zonder op de kermende Wessel te letten. Rik ging daarna geïrriteerd en hard het duel aan, speelde weliswaar de bal, maar nam daarna ook de man mee en kreeg hiervoor een gele kaart. Wessel viel helaas geblesseerd uit en bracht de rest van de dag door in gezelschap van een grote zak ijs! Vlak voor tijd nog het slotakkoord voor Ter Leede toen Nino en Robin keurig combineerden en Nino vanaf de achterlijn een voorzet gaf. Corné zag zijn kans schoon om zijn verdiende goaltje te scoren, maar helaas was een verdediger eerder bij de bal en scoorde prachtig in eigen doel. Dit telt ook gewoon en zo stond de 1-8 overwinning op het scorebord.

Een hele knappe overwinning, behaald door een uitstekende teamprestatie. Ter Leede was sterk en onverzettelijk en behoorlijk effectief en Noordwijk viel me toch wat tegen vandaag. Dat zegt niets over volgende week, wanneer de wedstrijd weer gewoon met 0-0 begint. Eerst nog even doordeweeks oefenen tegen FC Lisse D1 (woensdag 18:00 uur) en zaterdag om 08:30 uur thuis tegen RKAVV D1, die startten met een 7-2 overwinning op Katwijk D1. We zijn gewaarschuwd! Voor vandaag kan ik alleen maar zeggen! Top gedaan jongens, we hebben van de eerste tot de laatste minuut genoten!

Jack

Ter Leede D2 vs WVC D1 2-1(2-0)

Ter Leede D2 vs WVC D1 2-1

Na een zomer van voorbereidingen van het team samenstellen en daarna finetunen is de tweede wedstrijd in de bekerpoule aangebroken. De D2 bestaat uit het grootste deel eerstejaars D junioren met drie tweedejaars die voor de ervaring zorgen. Met deze uitgebalanceerde mix gaan we het komende jaargang de mannen en dame klaarstomen voor het spelletje op het grote veld.

Vandaag de pot tegen WVC. Deze gloednieuwe fusieclub uit Roelofarendsveen had haar eerste pot net aan verloren en wij hebben vorige week VVSB D3 met een 5-1 nederlaag verbouwereerd achter gelaten. Helaas was Steven geblesseerd geraakt en kon daardoor niet mee doen. Ondanks zijn krukken stond hij het team wel aan te moedigen en dat siert hem.

Het technisch hart, wat bestaat uit de drie jonge kanjers Melvin, Toon en Melle, had een aanvraag gedaan bij de KNVB om de D2 (te) vroeg te laten spelen. Dit omdat zij zelf ook nog wel eens aan de bak moeten. Het verzoek was gehonoreerd en zo kon het zijn dat we om 7.30 uur geknipt en gewassen de kantine binnen traden.

Om half negen werd er op het hoofdveld afgetrapt. Het voordeel van veld 1 is dat we lekker op de tribune konden plaatsnemen, want het weer was niet je van dat. Gedurende de eerste helft hoefde we alleen maar ons gezichtsveld naar de helft van de tegenstander te wenden. Keeper Mike had weinig te doen. De laatste linie met van rechts naar links, Tijs, Denzil, Quincy en Hugo hadden de zaakjes redelijk onder controle. Het overwicht leidde niet echt tot enorme kansen. Het waren schoten van rechtsvoor Jikke en mid-mid Rowey die de keeper deed bewegen. Het was uiteindelijk de XXL lange verdediger van WVC die na een voorzet van Tijs de bal keurig achterwaarts met zijn hoofd achter zijn keeper werkte. Aan het einde van de eerste helft was het linksvoor Nick die aan zijn actie begon nadat hij zich zelf had vrijgespeeld legde hij de bal terug op mee op gekomen linker middenvelder Rosa. Zij stak de bal in de 16 door op spits Wessel en die haalde verwoestend uit.2-0. Met deze voorsprong floot scheidsrechter Kruider voor de rust.

De kinderen konden even lurken aan hun welverdiende limonade en wij ouders lieten de mooiste momenten nog even de revue passeren. We waren er wel uit dat de drie punten wel in Sassenheim zouden blijven. Luan die de eerste helft op de bank zat omdat de brug in Warmond open stond, mocht op links voor Nick vervangen.

Dat van de drie ‘makkelijke’ punten kon na 1 minuut in de tweede helft de prullenbank in ,want WVC kwam keihard uit de start blokken. Op onze linker kant braken ze door en de 2-1 lag in het mandje. Dit zou de opmaat worden voor een zeer spannende wedstrijd. Waar de rood gelen helaas in de afronding niet scherp waren. Jikke die overigens goed werd ondersteund door kuitenbijter Ryan, was zeer op dreef op de rechterkant brak veelvuldig door en leverde goede voorzetten af. Deze leverde een geblokt schot van Wessel op, een schot van Luan op de keeper en het hoge afstandsschot van Tijs werd gepareerd. Daarna was het Mike die na een vlijmscherpe counter de 1 op 1 situatie de baas was. Niet veel later werd Wessel weggestuurd de ruimte in. Hij kwam alleen op de keeper af, maar de lange verdediger maakte met grote passen het gat klein en zorgde ervoor dat Wessel niet kon uithalen. Weer was er razendsnelle doorbraak van WVC die Mike deed strekken. Het diagonale schot tikte hij met zijn vingertoppen het doel uit. Een zeer belangrijke redding derhalve. Ter Leede had een aantal slotakkoorden waarbij met meer rust en precisie de score had moeten worden vergroot. Ach noem het een leermoment. Het was de scheidsrechter die aan de spanning een eind maakte door voor het laatst te fluiten.

De volle buit na twee wedstrijden en volgende week de uitwedstrijd tegen Meerburg. Ja hoor we zitten er weer lekker in het ritme. Voor je het weet is het alweer de winterstop.

Een sportieve rood gele groet,

Ter Leede F3 start met overwining

De allereerste wedstrijd van de F3 was tegen de F6 van Racing Club Leiderdorp (RCL).  Een 2de jaars F team met daarin de belofte van het Nederlandse vrouwenvoetbal Anouk, Nienke en Stella.  Hun snelheid noopte tot aanpassing van ons systeem en jarige job Mats ging het middenveld versterken. Het tactisch plan werd in de eerste minuut echter al overboord gegooid want bijna de gehele F3 ging enthousiast ten aanval. Vooral linksback Bram zetten goed druk over de flank. Eerste kans in de 3de minuut als linkerspits Floris zijn maatje in de aanval weet te bereiken. Het schot van Daan gaat echter net naast.  Ook RCL komt er enkele keren goed doorheen maar onze laatste man en aanvoerder Lars was niet te passeren.  Hij moet wel een corner weggeven waarop de Leiderdorpse luchtmacht mee naar voren kwam.  De counter die daarop volgde leidde tot onze grootste kans.  Maar de inzet van linkerspits Jay werd gestopt voor de achterlijn door de RCL keeper. De gelijk opgaande eerste helft eindigde in 0-0.

SONY DSC
In de tweede helft een heel ander spelbeeld.  De eerste kans was nog wel voor RCL maar daarna werd de tegenstander vastgezet op eigen helft. Het regende hoekschoppen die voor veel gevaar zorgden maar de bal wilde er maar niet in.  Dan opeens haalde linkerspits Jay de achterlijn en zette goed voor.  Middenvelder Jason scoorde het eerste beker doelpunt van de F3, 1-0 in de 28ste minuut van de wedstrijd. De druk op het RCL doel hield aan.  Hun spits stond  eenzaam in de dekking bij de goed spelende Ryan.  In de 23ste minuut de veilige 2-0 voorsprong. Floris passte in op Sam die na een mooie slalom de bal in het net schoot.  

SONY DSC

Na 40 minuten het eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter Vince en de eerste 3 punten in de beker zijn binnen.  Door het +2 doelsaldo staan we op de derde plek in de 8ste klasse. Mooi om te zien dat de noeste trainingsarbeid nu al vruchten afwerpt.  Dus dank aan onze trainers Arnold en Chris. Jason werd vandaag uitgeroepen tot Man of the Match.

De coach en trotse vader

 

SJC F1 – Ter Leede F1

Vandaag stond de eerste wedstrijd op het programma, uit bij SJC. Er werd verzameld bij Ter Leede om half 8 dus we moesten vroeg uit de veren. Na ons bij SJC te hebben omgekleed hield Nino de wedstrijd bespreking. Een aantal zaken waren belangrijk. De laatste man (Thijs) moest zorgen bij bal bezit voor aansluiting’ en zijn vleugel verdedigers meenemen ( Nijs en Justin). De aanvallers ( Mads en Nick ) moesten zorgen dat ze zouden inzakken bij bal verlies. Lenn stond op het middenveld en moest zowel verdedigen als aanvallen. We begonnen onzeker en moesten nog aan elkaar wennen. SJC was de bovenliggende partij en speelde de bal goed rond. Ze creëerden wat kleine kansen, maar de richting ontbrak of Olivier had een fantastische redding in huis. We kwamen er spaarzaam uit maar kregen via Mads en Nick goede kansen, helaas lag de keeper van SJC steeds in de weg. Toch was het SJC dat verdiend op voorsprong kwam en zo gingen we met een 1-0 achterstand de rust in.
In de rust gaf Nino nog wat aanwijzingen, de eerste helft was goed gegaan en zo moesten we de tweede helft verder gaan. De tweede helft verliep helaas anders, SJC ging vol op de aanval spelen en binnen. 5 minuten stonden we met 4-0 achter. We kwamen er niet meer aan te pas en we moesten in fysiek, snelheid en tactiek onze meerdere erkennen in SJC. Toch bleven de jongens hard werken en dat werd uiteindelijk beloond, Mads schoot een corner in een keer op de paal waar Achraf klaar stond om de bal binnen te schieten. Zo werd de eindstand bepaald op 7-1. Een nuttige wedstrijd waar duidelijk werd dat SJC een stuk verder is dan ons. Maar met de juiste spirit en inzet kunnen we ons dit seizoen alleen maar verbeteren en veel leren.
We hebben er pas twee trainingen op zitten en dit was de eerste wedstrijd in deze samenstelling. Door hard te werken, goed te trainen en de aanwijzingen van Nino goed te volgen gaan we er een mooi seizoen van maken.

Rijnsburgse Boys E2- Ter Leede E2 0-18 (videoverslag)

Ter Leede wint uit met 18-0!

In deze eerste beker-competitiewedstrijd in groep 2 van seizoen 15/16 haalt dit voormalige F1 team van Ter Leede flink uit op Sportpark Middelmors in Rijnsburg. Met kandidaat- E2 speler Martijn in het team wordt het uiteindelijk 0-18 voor de rood-gelen uit Sassenheim. Doelpuntenmakers: Alex 7 goals, Thomas 5 goals, Rein 3 goals, Levi 2 goals en Xavier 1 goal.

De verrichtingen van deze mannen zijn ook dit seizoen weer te volgen via: Videokanaal Ter Leede E2

Ter Leede D1- Spirit D1 4-3(2-2)

Ter Leede D1- Spirit D1 4-3(2-2)

Het lekkerste voor het laatst bewaren is op zich een kwaliteit te noemen. En afgaande op de wedstrijd van vandaag mogen we concluderen dat onze D1 dit kunstje in ieder geval beheerst. De laatste bekerpot tegen Spirit bleek qua uitvoering en wat de eindstand betreft het mooiste resultaat opgeleverd te hebben.
Als je met een 4-3 overwinning en met bij vlagen leuk voetbal om 09.45 van de mat afstapt dan stemt dat hoopvol richting de competitie die volgende week opgestart wordt.
Even terug naar het begin.
De eerste opdracht van vandaag had ik al gauw te pakken. Die kwam van “teammanager” Nicky, die mij vriendelijk edoch dringend verzocht alle schriftelijke documentatie de rest van dit seizoen in een Word document en ruim voor de deadline aan te leveren. Hoppa, weer een kopzorg erbij. Even op de tandjes bijten en gewoon blijven ademhalen is dan het devies en natuurlijk bloedje scherp blijven! Want de eerste aantekening stond al in het boekje voordat er ook maar één balletje getrapt was. Spirit bleek namelijk een zeer indrukwekkende Yell in het repertoire te hebben zitten. Niet zozeer wat de tekst betreft, want daar heb ik geen woord van verstaan, maar met name de lengte en de passie die ten toon gespreid werden bezorgden onze gasten een psychologische 1-0 voorsprong.
Het in het frisse Geel-Wit spelende Spirit had in het eerste gedeelte van de wedstrijd inderdaad een overwicht. Van Ter Leede kant oogde het begin wat onwennig, maar gaandeweg de eerste helft konden we toch de eerste speldenprikjes notuleren. Een kopbal van Rik zeilde net over de kruising en een vrije trap van Jan werd door de keeper naar de zijkant gebokst. Spirit is ergens halverwege de tweede helft de ploeg die de score opent. De linksbuiten van Spirit is een aantal Ter Leede verdedigers te snel af en scoort de 0-1. Ter Leede is geenszins aangeslagen en binnen enkele minuten staat de 1-1 op het bord. Na een foute inspeelpass aan Spirit zijde speelt Nino met een bal op maat in één tijd Rik aan. Die schiet de bal droog achter de keeper, amusementswaarde een 7-. De wedstrijd is nu ook wat het spelbeeld betreft in evenwicht. De als midhalf spelende Robin neemt met zijn maatjes Nino en Justin het middenveld in handen en voorin worden we met Jan en Wessel aan de zijkanten en Rik in de spits steeds dreigender. Achterin blijft het oppassen geblazen. Spirit heeft 2 rasvoetballertjes voorin lopen, waarbij met name de tegenstander van Noa een lust voor het oog is. Broekkie tot op z’n enkels,technisch perfect, en zo goed in zijn loopacties…. maar Noa bijt zich erin vast, en weet ‘m geholpen door Marijn, Alex en Corné de rest van de eerste helft mak te houden.

Iemand die het verschil kan maken, daar hebben wij er ook een paar van. Wessel kwakkelt de laatste weken wat met kleine blessures, maar als de één een weekje vrij neemt, is daar altijd de ander nog. Rik gedroeg zich vandaag in alle opzichten als een ware aanvoerder. Grootste compliment moet ik hem maken voor het feit dat hij de gehele wedstrijd geconcentreerd bleef en zich niet uit de tent liet lokken door zijn tegenstander, die niet vies was van het betere duw- en trekwerk. Rik was namelijk niet te stoppen deze morgen, en het zou met de minuut mooier, beter en dodelijker worden.
Diep in de eerste helft is Rik goed voor zijn tweede goal. Amusementswaarde een 8+. De sterk spelende Robin stuurt ‘m met een heerlijke lange bal op missie en Rik kogelt de bal via de onderkant van de lat in de touwen. 2-1. Jan, die ook zíjn beste wedstrijd van dit nog prille seizoen afleverde, zorgde met een mooie individuele actie voor het slotakkoord van de eerste helft.
Na de rust is er een herhaling van zetten. Weer is het Spirit dat gedrevener uit de kleedkamer komt dan Ter Leede en de 2-2 laat dan ook niet heel lang op zich wachten. De eerste dreigende aanval weet Noa nog met een geweldige krachtsinspanning onschadelijk te maken, maar niet veel later is er na slap verdedigend werk geen houden meer aan voor Daimy. Verbeterpuntje jongens, op dit niveau kunnen we het ons niet permitteren in een soort vakantiemodus dat veld op te stappen.. Hierna volgt er een fase waarin Spirit dreigend blijft en Daimy met een paar mooie reddingen de ploegen in evenwicht houd. En dan? Dan begint Rik aan zijn waanzinnige fase. Goal nummer 3 is van Bergkampachtige schoonheid. Amusementswaarde een 9,8. Rik ontvangt de bal ergens rond de 16-meter, schudt met een lichaamsbeweging zijn tegenstander van zich af en heeft dan schuin voor het doel vanaf een meter of 10 een prachtige stift in de aanbieding. Onze boys staan weer voorsprong, Lucas en de niet geheel fitte Timo komen Wessel en Noa vervangen, en die staan koud in het veld of de 3-3 valt. De linksbuiten van Spirit snelt langs de inmiddels rechtsback spelende Nino, maar Nino is Nino, die haat het nu eenmaal als t’ie de bal niet heeft en begint vervolgens aan een worstelpartijtje wat eindigt in een vlekkeloze Ippon. Nino was alleen effetjes vergeten dat t”ie zich inmiddels in het strafschopgebied bevond!
De pingel wordt fantastisch binnen getrapt, dat mag gezegd worden.
Ter Leede toont opnieuw veerkracht en meldt zich weer een aantal keer aan de goede kant van het veld. Jan schiet nog eens met zijn rechterbeen en Lucas forceert na goed doorgaan een welles-nietes situatie in de Spiritse 16-meter. Het zat er dicht bij, maar Iniestaatje begon iets te vroeg met zijn stervende zwaan performance. Wel mooi geacteerd Luuk! Amusementswaarde ook een dikke 9!
De final touch komt uiteraard deze morgen weer van Rik.Ik vond het persoonlijk de mooiste. Vanuit een uitbal draait hij met 2 oogstrelende voetbewegingen bij 2 man vandaan en laat dan voor de 4de keer de keeper verbouwereerd achter. Amusementswaarde een 10! En dat ook nog eens 2 minuten voor tijd!
De prima leidende scheidsrechter fluit inderdaad niet veel later voor het einde van deze boeiende wedstrijd.
Deze laatste mooie winstpartij zorgt ervoor dat Ter Leede met 4 punten als 2e eindigt in de bekercompetitie. Uiteindelijke winnaar is geworden D.S.O., maar dat zal niemand verbazen. Wij gaan warmdraaien voor een hopelijk geweldig competitieseizoen, aftrap volgende week tegen Noordwijk.
Later,
Henk